Přestaňme ADHD děti léčit kokainem pro chudé

Přestaňme ADHD děti léčit kokainem pro chudé

Případová studie 11letého chlapce z mé homeopatické praxe

Před pár desetiletími o ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder – porucha chování s hyperaktivitou) neměl ponětí téměř ani psychiatr. Nyní není třídy, kde by alespoň jedno dítko nebylo označeno touto záhadnou diagnózou.

Nebudu dlouze sepisovat definici ADHD, ale vrhnu se rovnou na případ malého „ADHD chlapce“ a jeho maminky, která se odmítla smířit s tím, že bude její dítě od raného věku dlouhodobě odkázané pouze na agresivní psychofarmaka. V tomto případě Ritalin, který je slangově označován jako kokain chudých.

A proč tak drsné až bulvární označení léku, kterým léčíme děti?

Srovnání Ritalinu s kokainem není jen prázdným sloganem. Ritalin je totiž s kokainem chemicky příbuzný. V roce 2000 porovnala Americká protidrogová agentura (DEA) výsledky studií na laboratorních zvířatech a lidech, kterým byl podáván kokain a Ritalin. Testované subjekty nebyly schopny poznat rozdíl! Tato agentura tedy dospěla k závěru, že „tyto látky vytvářejí účinky, které jsou téměř totožné.“ DEA klasifikuje Ritalin jako narkotikum kategorie II společně s kokainem, morfiem a amfetaminem.

Podrobné info o léku Ritalin najdete zde: www.drogy.cz/ritalin

Případová studie
Chlapec 11 let (Kroměřížsko)

30. 11. 2016

Hlavní problém je diagnostikovaná ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder – porucha chování s hyperaktivitou), která se u něj projevuje:
• Strachem, že nestihne napsat úkol včas.
• Strachem z očekávání – že to nezvládne, ze selhání, že to nestihne.
• Strachem, že se bude muset něco naučit a že si to nezapamatuje. Nepamatuje si (ani svoje básničky), nemůže to zopakovat. Ale moc ho baví je vymýšlet.
• Impulsivitou – potřebuje to, co si usmyslí, udělat nebo mít hned. Pokud ne, reaguje zvýšeným stresem.

Přestaňme ADHD děti léčit kokainem pro chudé 1Stanovujeme záměr – co je trápí nejvíce, co potřebují vyřešit:
Maminka: „Aby se dokázal soustředit a nerozptýlila ho kdejaká prkotina. A aby u toho vydržel. Ráda bych, abychom mohli vysadit posléze Ritalin a nemuseli brát žádné psychiatrické léky.

Medikace předepsaná psychiatrem
Ritalin – v 7:00 hodin celý, v 10:00 hodin půlku. Vydrží mu to zhruba do 13:00 hodin a pak už je zase roztržitý a rozdivočelý. Ritalin bere už od předškolního věku, a to ve školce, když byl s dětmi, a pak dopoledne ve škole. O víkendech a prázdninách ho nebere.
Maminka: „Úkoly si píše ve škole, protože když není pod práškama, tak prostě není schopný udělat domácí úkol“.

Reakce na RITALIN
Vizuální halucinace – vidí psa a rezavého kocoura, ve škole vídá bílého králíka. Pobíhají stále kolem něj a bere je jako samozřejmost.

Maminka je velmi překvapená, jelikož netušila, že halucinace jsou jedním z mnoha nežádoucích účinků tohoto léku. Myslela si, že jde pouze o synovu bujnou fantazii.

Povaha chlapce
• Otevřený, nebojí se, komunikativní, nestydí se, má ve škole kamarády, jinak je samotář.
• Nesnáší změnu. Musí mít všechno naplánované. Jak přijde zima – nastoupí hra draci a auta. Na jaře jde ven jezdit na kole. Má rád jistotu. Potřebuje mít jistotu, kde je (prostorově). Je nervózní z toho, když je někde, kde to nezná. Má rád rutinu.
• Velmi bohatá fantazie. Od malička maluje do sešitů. Má rád obraznost. Tvořivost.
• Má rád aktivity, u kterých může relaxovat (ve škole), nemá rád předměty, u kterých se musí soustředit. Když něco může tvořit, tak je to dobré, když to musí opakovat, tak ho to nebaví (např. něčí básničky, scénář v divadle…)
• Má rád pohodlné oblečení.
• Má hrůzu z doteku hliněných květináčů – nesnáší ten povrch.
„Jednou to babička dovezla domů a já jsem brečel, že to nebudu skládat z auta. Měl jsem z toho úplnou paniku“.
• Má morbidní sny.
• Bojí se výtahu, kterému se zavírají dveře. „Mám panickou hrůzu, že spadne“.
• Ve školce maloval jenom černou pastelkou.
• Strach z bouřek.

Přestaňme ADHD děti léčit kokainem pro chudé 3Průběh
Divoký byl od malička, ale nevěnovali jsme tomu pozornost. Když byl malinký, tak byl hrozně uřvané dítě. Očkování proběhlo standardně. Už v těhotenství v břiše byl velmi neklidný. Měl krátkou pupeční šňůru (35 cm). A když přišla bouřka, tak se uklidnil. Jako miminko měl hrozně citlivé spaní. Sebemenší hluk ho vzbudil. Ve školce měl strach z bouřek.

• 1. třída – zjistili jsme, že něco se děje. Úkol z matematiky:
Mami já to nezvládnu, já to nezvládnu, já to nezvládnu.
Celé to přečmáral černou pastelkou. Obrovský stres. Začal se třepat a měl ruce v pěst. Psychiatr navrhl prášky nebo ho stáhnout ze školy, protože hrozila těžká neurotizace. Ve školce měl už prášky a v září nastupoval do školy s asistentkou. Měl ji moc rád. Dokud byl s ní, tak dobrý. Měl prášky, protože by to nevydržel.
• Od 4. třídy – nemá asistentku, už na ni nemá nárok. A pak už byl samá poznámka. Měl pocit, že žákovská je nějaký doklad, kterým se bude prokazovat, jak občankou. Zašli jsme do psychologicko-pedagogické poradny, aby to měl černé na bílém, že má problém. A pak byl klid.
• Od 5. třídy je to náročné kvůli domácím úkolům. Doma už není pod práškama a nemá šanci už nic udělat. On má nalajnované, co má dělat a na úkoly už mu nezbývá prostor.

Zvláštní paradox
Čtení. „Rád poslouchám, ale nebaví mě děj číst, nedokážu se na něj soustředit“.
Když děj poslouchá (třeba pohádku) dokáže si všechno zapamatovat, každé jméno, každý detail. Nemá nejmenší problém s pozorností. A i v družině, když jdou do knihovny na čtení, tak je jediný, kdo je schopný poslouchat, všechno si pamatovat a nevyrušovat.

Ve škole
„Na škole je nejhorší příprava. A tak 3. a 4. hodina, protože ty jsou nejdelší. 3. hodinu máme velkou přestávku a pak se mi to zdá delší“.
Maminka: „Když je pod práškama, má test za jedna, když ne, má čtverku. Po prášku se úplně zklidní“.

Přestaňme ADHD děti léčit kokainem pro chudé 4

Sny
„V našem městě žije psychopat, který mumifikoval lidi v kyselině a železničníma hřebama je přitloukal ke stromům. Byli to takoví zombíci. On ty mrtvoly prodával na paštiku. Po cestě dom od nich bylo nejzajímavější to, že jsem ukradl 4 auta: závodní, policejní, avii a u babičky tranzit. Na náměstí jsem tranzitem naboural a čtvrtým jsem dojel dom. Žigulíkem jsem jezdil po závodní dráze“.

Pocit ze sna – „Výborný, mohl jsem jezdit s žigulíkem po závodní dráze“.

Noční můra – „Přijdu do renty, tam prodávají čarodějnice, ukradnu jim pití a uteču jim. Prodávají jenom maso a pití. Je to celé podsvícené zeleně. Čarodějnice se smějí. Na zemi si něco prohlížela a přišlápl jsem jí bradavici na nose. Dlouho se mi už tento nezdál. A dohromady tak čtyřikrát“.

Pocit – „Než vyjdu, tak musím přebojovat ďábla – a je všechno červené. A to je na tom nejhorší. On má 20 metrů a já mu proběhnu mezi nohama. Ale jinak docela dobrý“.

Pozn. Sny označuje jako noční můry, ale strach z nich nemá a spí úplně v pohodě a bez přerušení od večera až do rána, i přesto, že mají hororovou tématiku.

Nejstrašidelnější sny – „Když padám. Třeba na nějaké auto. Sem tam po mě vyskočí lev nebo tygr (hraje počítačové hry, často. Hrál třeba hru správce ZOO a byli tam strašně zlí tygři a lvi a medvědi).

„Tatínek lítal v ufu v talíři a házel po mně polívky v krabičce, tak dlouho do ruky, dokud mi neupadla. Toho jsem se bál, protože to bylo divný. Tohoto snu se fakt bál a nemohl spát. Tak dlouho po mně házel polívky, až jsem měl v ruce díru, až mi upadla“.

Maminka: „Usíná v devět, maximálně v deset, a spí až do rána. Spí v pohodě. Noční můry ho neruší. Večer se občas vzbudí, zahlásí, že jde na záchod a pak hned usne“.

Jak vypadá záchvat
Nevydrží se soustředit, odchází ze třídy, má strach, že to nezvládne, že to nevypočítá, měl strach, že když dostane špatnou známku, tak propadne. Strach, aby úkol stihl v čase. Rychle to napsat a nesoustředí se, co tam píše. Nedokáže se na to v klidu soustředit. Nechá se rychle rozptýlit každou maličkostí.

Impulzivita
Příklad: Na výletě byl velmi nervózní z toho, že musel čekat na mámu, než odněkud přijde, protože on nemohl jít tam, kam chtěl. Každou chvíli volal matce, kde je, a to byl schopný opakovat pořád dokola.

Přestaňme ADHD děti léčit kokainem pro chudé 2

Homeopatický předpis
7.12.2016 – Argentum nitricum C200 (hned, jak odezní dopolední Ritalin, a pak ještě jednou večer před spaním).

Kontroly
13.12.2016
„Když si dá homeopatikum, je v pohodě. Když po něm něco chci, tak je v klidu a napíše i úlohu. Vydrží mu to 2-3 hodiny a asi 3x se nám stalo, že vydržel i 4 hodiny. Ale jak uplyne delší doba od podání, tak je zase na svým, rozdivočený a tak“.
Budeme pokračovat ve stejném režimu přes vánoční prázdniny a potom bychom zvýšili potenci na 1M.

23.12.2016
„Dobrý večer paní Jurášková, syn je klidnější, připadá mi rozumnější, i naši kočku, co máme doma, už tak neotravuje jako předtím. Jsou to sice maličkosti, ale pro mě moc důležitý, a jsem za ně mooooc ráda“.

9.1.2017
Zároveň s homeopatiky maminka po dohodě s lékařem snížila dávku Ritalinu na půlku ráno před školou a půlku v 10:00 hodin. Zjistili jsme, že chlapec nedostával ve škole od paní učitelky 14 dní druhou dávku léku – zapomněla připomenout rodičům, že už léky došly. Projevilo se to jednou pětkou z angličtiny a zvýšenou „žravostí“ – až 5 rohlíků na svačinu. Alespoň jsme vyzkoušeli, jak dítě reaguje na výrazné snížení léku. Dál budeme pokračovat v půlce ráno a půlce v 10:00 hodin.
Homeopatika nyní podáváme pouze 1 x denně po škole vyšší potenci.
„O Vánocích hrál s bratrem Člověče nezlob se a vůbec se nevztekal, že prohrává. To je nezvyklé.
Vyzkoušeli jsme také doporučenou knihu: Tygr dělá uáá uáá. A osvědčilo se! Vyzkoušíme, jestli to bude fungovat i při úkolech. Když zase trochu zlobil, tak jsem mu řekla, ať zklidní tygra a on mi odpověděl: mami to není tygr, teď su to já“.

19. 4. 2017
Maminka po dohodě s lékařem vysadila RITALIN a dává mu ráno jednu kapku homeopatika a potom si sám ve škole kápne jednu o velké přestávce. Dvakrát říkal, že mu po kapkách bylo špatně, tak mu maminka řekla, ať se po tom, co si kápne, napije nebo nají, a to zabralo. Od té doby v pohodě. Známky 1, 2, 3 – což je, jak říká, krásné.

Závěr

Záměrem tohoto článku bylo poukázání na skutečnost, že chemické léky nemusejí být vždy jediným, správným řešením na vzniklé potíže. Ve spolupráci a pod dozorem psychiatra maminka nakonec vysadila dítěti toxický Ritalin a nalezla jiná, jemnější a šetrnější řešení.

Případové studie jsou určeny pouze k studijním účelům, nikoliv jako náhražka řádné lékařské péče.

Autorka: Lenka Jurášková

Staňte se partnery magazínu Kulatý svět, přidejte se k autorům. Kontaktujte naši redakci.

Lenka Jurášková
Lenka Jurášková 1 Článek
Věnuji se způsobům, jak lze uchopit zdraví do svých rukou. Pracuji s vědomou konstituční homeopatií, se sny a konstelačními technikami. Spolupracujeme s lékaři, maséry a ostatními terapeuty, aby těch léků nemuselo být tak zatraceně moc. Dívám se na svět trochu jinak, a to obráceně. Realitu jako takovou vnímám pouze jako otisk neboli manifestaci našeho vnitřního světa. Pokud tedy chceme změnit cokoliv v naší hmotné realitě (zdraví, vztahy atp.), musíme se nejdřív zabrousit pod povrch, do svého podvědomí – do místa, kde se rodí myšlenky a v tomto prostoru pracovat. A vnějšími léky jako homeopatiky, Bachovými esencemi, Moravskými květy, Schüsslerovými solemi atd. pouze podpořit celý proces, který se tím stává vědomý a plně v našich rukou. info@kulicka.com
avatar
  Odebírat  
Upozornit na